Společnost Alcaplast, která je největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě, slaví další úspěch. Její výkonná ředitelka a jednatelka Radka Prokopová se stala Manažerkou roku 2015.
Vyhlášení třiadvacátého ročníku soutěže Manažer roku se uskutečnilo 21. dubna v pražském Žofíně. Soutěž každoročně oceňuje v několika kategoriích významné manažerské osobnosti z různých oborů.
Celkem sedmdesát finalistů se letos zúčastnilo nejprestižnější soutěže manažerských osobností Manažer roku. Jednou z vyhlašovaných kategorií byla i Manažerka roku. Tou se pro třiadvacátý ročník na základě hodnocení Národní komise stala výkonná ředitelka společnosti Alcaplast Radka Prokopová. „Ocenění si velmi vážím, ale nezískala jsem ho jen svou zásluhou. I za tímto úspěchem stojí celá společnost, každý zaměstnanec pomáhá jejímu rozvoji. Věřím, že i díky tomuto ocenění se více lidí dozví o existenci ryze českých produktů sanitární techniky,“ uvedla Radka Prokopová.
Nejlepší manažeři musejí splňovat kritéria dvoukolového hodnocení soutěže. „Ty zahrnují osobní přínos na rozvoji firmy, kvalifikaci v oboru, využívání moderních metod řízení, strategické a invenční myšlení, ale i dodržování korektního jednání v podnikání,“ vyjmenoval hlavní kritéria mluvčí soutěže Milan Mostýn. Navíc by podle něj měl Manažer roku být nositelem zkušenosti a umu, vizionářem i příkladem pro ostatní.
Soutěž Manažer roku oceňuje každoročně osobnosti managementu, prezentuje jejich výsledky širší veřejnosti a poukazuje na jejich úlohu v rozvoji české ekonomiky. „Soutěž propaguje pozitivní manažerské vzory, a snad se tím postupně lámou někdy zažité negativní společenské stereotypy. Nabízí také manažerům příležitost výměny zkušeností a setkávání,“ doplnil Milan Mostýn.
Svůj pracovní den zahajuji vždy už na konci dne předchozího, říká Manažerka roku 2015 Radka Prokopová
Radka Prokopová je jednatelkou společnosti Alcaplast od jejího vzniku v roce 1998. Od roku 2009 pracuje na pozici výkonné ředitelky. Za necelých dvacet let se jí společně s manželem Františkem Fabičovicem podařilo vybudovat firmu, která patří mezi přední evropské výrobce sanitární techniky.
Stála jste u zrodu společnosti Alcaplast. Jaké byly tehdy vaše cíle?
Firmu jsme s manželem zakládali obrazně řečeno na zelené louce. Naším cílem bylo etablovat se na trhu sanitární techniky nejen v České republice, ale též v zahraničí. V uplynulých bezmála dvaceti letech se nám podařilo vybudovat zdravou, kapitálově stabilizovanou firmu rodinného typu. Ze skromných podmínek, za nichž jsme v roce 1998 začínali, jsme se prodrali mezi přední evropské výrobce.
Kam by měl podle vás Alcaplast směřovat dál?
Prioritou naší firemní strategie je snaha minimalizovat subdodávky. Snažíme se o modernizaci a rozšiřování provozů tak, abychom většinu produktů a jejich součástí uměli vyrobit vlastními silami. Vzhledem k širokému portfoliu našich výrobků – od ventilů přes sifony, moduly, žlaby až k podlahovým vpustem – se i nadále budeme orientovat na export.
Stala jste se Manažerkou roku. Co pro vás tento úspěch znamená?
Výhry v soutěži Manažer roku si cením nejen jako osobního uznání, ale především jako ocenění pro celou naši společnost. Toto ocenění mě těší o to více, že jsem uspěla v konkurenci top manažerek a manažerů z nejrůznějších společností a oborů.
Jak vypadá běžný pracovní den výkonné ředitelky společnosti Alcaplast?
Svůj pracovní den zahajuji už na konci dne předchozího. Snažím se vždy zkoncentrovat myšlenky na úkoly, které mě čekají následující den. V naší společnosti se zabývám oblastmi jako je marketing, obchod, personalistika a finanční řízení podniku, proto většinu dne trávím touto agendou a otázkami, které s ní souvisejí. Mívám také schůzky napříč naší firmou či jednání se strategickými zákazníky a obchodními partnery.
Alcaplast zaměstnává téměř šest set lidí. Co je podle vás na vedení lidí nejdůležitější a čeho si na svých zaměstnancích ceníte?
Vzhledem k počtu zaměstnanců se jedná o velmi rozmanitý a osobnostně pestrý kolektiv. Za klíčové při vedení svých spolupracovníků proto považuji otázku vzájemné důvěry a loajality. Cením si u nich rovněž vysoké odbornosti, pracovního nasazení a schopnosti předkládat správná řešení ve správný čas.
Společnost Alcaplast byla založena v roce 1998 jako rodinná česká firma. V současnosti má 6 dceřiných společností v zahraničí a exportuje do více než 40 zemí světa. Alcaplast je největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě, vyrábí více než 700 výrobků – ventily, sifony, moduly, žlaby, vpusti, WC sedátka a další sortiment. Ve filozofii společnosti hraje kvalita a design klíčovou roli. Prémiová značka ALCA představuje řadu krásných výrobků s vysokou užitnou hodnotou. Alcaplast je tvůrcem nových trendů v sanitární technice. Spolupráce s předními českými designéry při tvorbě nových výrobkových řad přinesla řadu ocenění, např. Red Dot Award 2014 za kolekci ovládacích tlačítek FLAT.
Kontakt:
- Alca plast, s.r.o.
- Bratislavská 2846, 690 02 Břeclav
- Tel.: 519 821 023
- Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- www.alcaplast.cz